Kundservice

Maila eller ring oss

kundservice@familjeshopping.se
Tel 033 - 430 80 90

Öppet mån-fre: 09.00-15.00, lunchstängt: 12.00-13.00.

Namn:
Tel.
E-post:
Ditt meddelande:

Vanliga Frågor & Svar

Här får du svar på de vanligaste frågorna gällande webbutiken och ditt köp. Saknar du något svar är du välkommen att kontakta kundservice direkt och få svar på dina frågor.


Hur betalar jag? 

Familjeshopping samarbetar med Swedbank Pay för säkra betalningar online. Vi använder Swedbank Pay som kassamodul och erbjudet där direktbetalning via kort och internetbank samt betalning med faktura 30 dagar. Alla dessa val ger dig trygghet i ditt köp och att du kan spara dina kvitton digitalt.
Väljer du att betala med faktura 30 dagar netto så sköter Swedbank Pay all hantering i detta och du kan samla faktoror från flera aktören på samma inlogg.

Kom ihåg - vi sparar aldrig dina kortuppgifter. All information skickas krypterad via SSL/HTTPS. Familjeshopping
hanterar dina personuppgifter enligt dataskyddsförordningen GDPR. Det innebär att dina personuppgifter skyddas enligt de villkor som rör behandling av personuppgifter. Och Swebank Pay (Betalsystemleverantören) som all betalning går igenom uppfyller kraven för PCI-DSS.

När skickas min faktura?


Vid faktura skickas fakturan via mail. Det är därför viktigt att du uppger en giltig e-postadress i kassan. Om du saknar din faktura kan du kontakta oss eller logga in på Swedbank Pay.

Hur lång leveranstid har ni?

Leveranstiden varierar beroende på produkt och vilken leverantör som levererar. Vid varje produkt finns en ungefärlig leveranstid angiven. Normal leveranstid är 2-5 dagar. Innehåller din order produkter från olika leverantörer så kommer du alltså få en leverans per leverantör.


Vad är fraktkostnaden?

Fraktkostnaden varierar beroende på vilken handlare och produkt det gäller. Fraktkostnaden framgår på produktsidan i webbutiken och i kassan. Observera att angivna fraktkostnader gäller inom Sverige. Om du vill ha leverans utanför Sverige gäller andra fraktkostnader. Om du vill ha leverans utanför Sverige ska du kontakta vår kundservice för att få information om vilken fraktkostnad som gäller för din leverans. 

Vem levererar mina produkter?

När du beställer en produkt via familjeshopping.se skickas din order till den/de leverantörer som vi samarbetar med som i sin tur skickar varan/varorna till dig. Beroende på din order kommer du alltså att få leveranser från en eller flera parter.

Hur skickar ni varorna?

Så snart din order är mottagen och skickad kommer du få ett leveransbesked till din mail. Leveransmetoden kan variera både beroende på från vilken leverantör du köper och på vilken produkt du köper. På ditt leveransbesked hittar du information om hur du kan följa din order och se när den kommer att levereras.


Hur ser jag min order?

Efter ditt köp skickas en orderbekräftelse till din e-postadress där din order sammanfattas. Du kan alltid logga in på ditt konto här i webbutiken och titta under orderhistorik där du hittar alla aktuella och tidigare ordrar. Dina inloggningsuppgifter finns i mailet från din första order.


Hur returnerar jag en vara?


Som kund kan du alltid returnera en vara du har köpt inom 14 dagar. Det enda villkoret är att varan kommer tillbaka i originalskick och att den ej är använd. 
Anmäl returen direkt på Mina sidor, följ instruktionerna under returer. Om det saknas information om vart paketet ska returneras kan du alltid kontakta vår kundservice så hjälper vi dig.

Normalt tar det cirka två veckor från att returen är mottagen till du erhåller eventuell återbetalning. I undantagsfall kan det ta upp till 30 dagar vid återbetalning vilket är maxtiden enligt lag.

Hur reklamerar jag en vara?

Om en vara är felexpedierad, trasig eller felaktig, meddela oss det så snart du upptäcker det. Du behöver självklart inte stå för returportot och du gör din anmälan direkt på Mina sidor, följ instruktionerna under Reklamation.

Vilka villkor gäller när jag handlar på Familjeshopping?

Fullständiga köpvillkor hittar du här.

Hur behandlar ni mina personuppgifter?

Läs vår personuppgiftspolicy här.
landshopping Den hållbara marknadsplatsen
Vill du byta butik?

På vår systersida Landshopping.se hittar du unika produkter inom kategorierna hälsa, hus & hem, trädgård och fritid. Handla unikt hantverk och hållbara produkter till ditt hem från hela landet, tillverkade med passion och med miljön i åtanke vid varje steg.