Den nya ölkulturen
289 kr
- Produktinformation
-
Under 2000-talet har hundratals hantverksbryggerier etablerats, det talas om en folkrörelse och internationellt ses Sverige som ett av de stora nya ölländerna. Men vägen hit har varit krokig. Journalisten Sanna Lindberg tar avstamp i historien och landar på den glödheta svenska dryckesscenen. Hon beskriver en experimentlusta utan motstycke, bryggeriet som den nya mötesplatsen, berättar om ipans intåg, utmaningarna med att brygga helt och hållet inhemskt och hur man bäst parar öl och mat. Och så möter hon de som leder utvecklingen, människorna som står bakom de mest omsusade kranarna. Historia, samtid, fakta, inspiration – en bok för alla som gillar öl, och för dem som påbörjar sin ölresa här.Artnr: 9789178874576
- Om handlaren
- Bonnierförlagen är Sveriges ledande förlagshus. Vår vision är att sprida berättelser som berör, upplyser, underhåller och utvecklar. Vi är ett familjeägt företag som varit verksamma i över 200 år. Det första bokförlaget i koncernen, Albert Bonniers Förlag, grundades 1837, och är idag Sveriges största förlag.
- Kundomdömen
-
Du måste vara inloggad och köpt produkten för att kunna skriva ett omdöme.
Den här produkten har inga recensioner.
Andra köpte även
Jul, midsommar och påsk. Inflyttningsfest, doktorsmiddag, studentmottagning och dopfika. F...
199 kr
Du har tidigare tittat på